10.7.2013 Viides kilpailupäivä – keskiviikko
Briefing pidettiin normaalisti klo 10.00, vaikka kilpailunjohtaja oli ilmoittanut kisasivuilla jo aamulla hiukan ennen kahdeksaa ettei tänään olisi tehtävää. Briefingissä jaettiin palkinto Markku Rissaselle, eilisen päivän päivävoittajalle.
Lisäksi briefingissä katsottiin sääkarttoja ja positiivisimmillaan näytti siltä, että illalla voisi olla kivat terassikelit. Vaunujen kattoon ropisi hiljalleen vettä kuitenkin koko illan, joten terassikelit jäivät vain toiveeksi. Silti kaikki ovat toiveikkaana torstain suhteen ja yleisesti uskotaan että silloin päästään lentämään – aiemmin tai myöhemmin.
11.7.2013 Kuudes kilpailupäivä – torstai
Aamu valkeni eilisen sateiden jälkeen yllättävän selkeänä, eikä pelättyä kostean kelin pilvisyyttä juuri ollut havaittavissa. Aamulla hetki ennen briefingiä lämpömittari kertoi ulkona olevan n. 15 astetta lämmintä.
Aurinko lämmitti säätä tehokkaasti, ja kilpailijoille annettiin AAT-tehtävä, jonka alkuperäinen kolmen tunnin tehtäväaika pidennettiin briefingissä neljään tuntiin. Tehtävä suuntautui mm. Jämijärvelle, josta tultiin Vampulan, Kosken ja Hämeenlinnan kautta takaisin Räyskälään. Hinaukset alkoivat suunnitellusti klo 11.30, ja kestivät vajaan tunnin 3 Pawneen voimin. Tänään aika moni jätti oman lähtöpaikkansa käyttämättä ja siirtyi sen sijaan lähtöryhmityksen loppuun. Viimeinen vuorollaan lähtenyt hinattiin klo 12.18 eli lähtölinja aukesi klo 12.38.
Aamulla briefingissä oli kerrottu että keli tulisi todennäköisesti kuivumaan tai olemaan ainakin osittain kuivaa tehtäväalueella ja että keli todennäköisesti loppuisi jo iltapäivällä viiden aikoihin. Tämän kuulleena kilpailijat lähtivät matkaan pian lähtölinjan aukeamisen jälkeen ja alkoivat palata maaliin jo neljän maissa. Paitsi Martti Koivula, joka hinattiin aivan viimeisten joukossa ja joka otti lähdön puoli tuntia myöhemmin kuin kaikki muut. Martti sai keskinopeudeksi huimat 116 km/h, josta seuraavat nopeudet olivat 10 km/h hitaampia. Kaikki kilpailijat saivat kuitenkin lennettyä tehtävän läpi, ja jo klo 16.40 kaikki koneet olivat saapuneet takaisin Räyskälään. Tuohon aikaan keli oli vielä todella hyvän näköistä eli todennäköisesti reitillä olisi voinut lentää vähän pidempääkin.
Illalla OH-TOW ja OH-952 teki joitakin kokeita liittyen Suhinun hinaus/lento-ominaisuuksiin, ja terassilla saatiin seurata erikoista läpilaskua radalle 30.
Perjantain sään odotetaan olevan kunnon purjelentosäätä, mutta jotkut soraäänet alkavat jo puhua että lauantaina aamulla voidaan alkaa paketoimaan leirejä nippuun ja ettei silloin siis lennettäisi.